۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۴۳

حجت الاسلام عباسیان:

تبیین ابعاد شخصیتی حضزت زهرا (س) در جامعه ضروری است

تبیین ابعاد شخصیتی حضزت زهرا (س) در جامعه ضروری است

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ حجت الاسلام آیت الله عباسیان٬ شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواره یاس نبوی که در امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) شهر اراک  افزود: با بررسی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) می توان درس های عملی بسیاری برای ایجاد یک زندگی سعادتمند فرا گرفت.

وی از حضرت فاطمه (س) به عنوان نگین درخشان اسلام یاد کرد و گفت: دخت نبی اکرم (ص) سرچشمه کوثر، معرفت و فیض الهی است.

ولایت پذیری بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س)

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان بر ضرورت شناخت سیره ائمه اطهار (ع) تاکید و اظهار کرد: ولایت پذیری یکی از بارزترین ویژگی های حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: این بانوی اسلام همواره با پیروی از امام زمان خود و پذیرش ولایت مطلق در مسیر ارزش های اسلامی ثابت قدم بود.

وی با اشاره به سیره حضرت فاطمه (س) به عنوان بانوی بزرگ اسلام٬ خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) در زمان حیات خویش همواره به رعایت حیا و عفت مبادرت ورزید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه بانوان باید ایشان را الگوی خویش در همه عرصه های زندگی خود قرار دهند٬ اضافه کرد: حضرت زهرای مرضیه (س) زمانی که لازمه حمایت از حضرت علی (ع) و پیروی از ایشان بود٬ حتی خطبه خواند و در برابر ظلم ایستادگی کرد.

ام ابیها حضرت فاطمه (س) بهترین الگو و اسوه زنان عالم

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) بهترین الگو در زمینه های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، رفتاری و... است و با پیروی از سیره آن بزرگوار می توان خیر دنیا و آخرت را بدست آورد.

وی دینداری و پیروی از ائمه اطهار (ع) لازمه پاسداری از اسلام دانست و گفت: زنان و دختران جوان مسلمان باید با تاسی از سیره عملی حضرت زهرا(س) آن حضرت را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

یادآور می شود٬ سخنرانی پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س)، قرائت خطبه فدکیه، مدیحه خوانی و سینه زنی، قرائت قرآن و... بخشی از برنامه هایی بود که با حضور خیل عظیم عاشقان حضرت زهرا(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

کد خبر 2032463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha